Przejdź do głównej zawartości

SZWEDZKIE BUŁECZKI KARDAMONOWE

Piknik czas start! Do koszyka spakowane napoje, sałatki, coś na ciepło i... obłędnie pysznie kardamonowe bułeczki prosto ze Szwecji... no dobra prosto z polskiej kuchni :)


Do przygotowania ciasta użyłam OPTIMA OMEGA 3. Producent na swojej stronie pisze, że jest to margaryna idealna do osób, które dbają o zbilansowaną dietę a także dla osób którzy chcą utrzymać prawidłowy cholesterol.

Składniki:

Farsz kardamonowy:
100 g OPTIMA OMEGA 3
100 g brązowego cukru
1,5 łyżki zmielonego kardamonu

Syrop cukrowy:
70 ml wody
60 g cukru

Ciasto:
530 g pszennej mąki
250 ml mleka
90 g cukru
pół łyżeczki soli
100 g OPTIMA OMEGA 3 roztopionej
25 g drożdży świeżych
7 g kardamonu zmielonego

dodatkowo: cukier kardamonowy

Drożdże rozpuszczamy w 3 łyżkach mąki, 1/4 szklance mleka i 1 łyżce cukru. Mieszamy. Odstawiamy na trochę aż drożdże urosną.

Do przesianej mąki dodać rozczyn drożdżowy oraz pozostałe mleko, cukier, sól o kardamon. Ugniatamy. Na sam koniec ugniatania dodajemy przestudzone masło i wyrabiamy do momentu aż ciasto będzie elastyczne. Ciasto zostawiamy pod przykryciem na ok 2 godzin żeby urosło.

Przygotowujemy farsz kardamonowy: Utrzeć masło, cukier i kardamon.

Przygotowujemy syrop cukrowy: Rozpuścić cukier w gorącej wodzie.

Ciasto rozwałkowujemy na prostokąt posypując delikatnie mąką aby nie przyklejało się do wałka. Ciasto smarujemy naszym farszem kardamonowym. Zwijamy ciasto na kształt rolady i kroimy grubsze plastry.

Pieczemy ok 30 minut w temp 160 st. Po tym czasie bułeczki smarujemy syropem cukrowym i oprószamy delikatnie cukrem kardamonowym. Pieczemy jeszcze ok 5-8 minut. W razie potrzeby zmniejszyć temperaturę aby bułki nie przypaliły się



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

CIASTO MAXI KING

Dziś coś maxi czyli maxi king :P
Maxi słodkie, maxi kaloryczne, maxi pyszne, maxi duże ;)


Spód
Biszkopty 200 g masło 100 g nutella 3 łyżki środek
masa kajmakowa 1 puszka���������������������������������������������������������������������������������������������������������…

RAFAELLO

Dziś Wam proponuje znane wszystkim, bardzo kokosowe i bardzo smaczne kulki Rafaello :)

woda 125 ml masło 200 g cukier 200 g mleko w proszku 250 g wiórki kokoso…

TESTOWANIE PAROWNICY DO UBRAŃ STEAM&GO PHILIPS

Dzięki uprzejmości Philips miałam okazję przetestować nowość: parownicę do ubrań steam&go. Na samym początku podchodziłam do tego z dystansem bo czy na pewno coś co nie jest żelazkiem wyprasuje mi zagniecenia, a do tego bez obaw mogę prasować nawet delikatne materiały?

Akurat byłam przed podróżą do Chin jak dostałam paczkę do domu. Pomyślałam, że wezmę steam&go ze sobą w podróż. Nie zajmuje wiele miejsca więc o nadbagaż nie muszę się martwić. Dobry plus na początek, pomyślałam. A jak uda mi się mieć w czasie podróży ładnie wyprostowane ubrania - to kupuje to całą sobą :)

Wg firmy steam&go:
Automatyczny ciągły strumień pary dzięki pompce elektrycznejKrótki czas nagrzewaniaSzczotka zapewnia gładkie prasowanieErgonomiczna budowa umożliwia ręczną obsługęNie trzeba korzystać z deski do prasowaniaOdłączany zbiorniczek wody ułatwia napełnianieBezpieczeństwo dla delikatnych tkanin, takich jak jedwabSpecjalna torba ułatwia przechowywanie Na początek postanowiłam zaryzykować i wyprób…