grudnia 27, 2017

BABKA ZIOŁOWO-GRUSZKOWA NA OLEJU

Święta, święta i po świętach. Nie wiem jak Wy ale ja się ledwo ruszam. Dzisiaj wstałam więc rano i od razu poszłam na rowerek, a na śniadanie zamiast sernika lub makowca zjadłam płatki owsiane. Oglądałam jednak też program, że 2 dni świętowania to zbyt krótki czas aby przytyć 2 kg. Kamień z serca, nie?

Dzisiaj podzielę się z wami jednak jeszcze ciastem, które gościło na naszym stole. Byłą to babka... ale nie taka zwykła cytrynowa ale gruszkowo-ziołowa. Babkę upiekłam na bazie oleju rzepakowego Wielkopolskiego SemCo. Dzięki temu babka  jest wilgotna w środku. Zioła dodały babce charakteru a gruszka słodkości. Było pysznie.

No więc czego potrzebujemy do wypieku takiej babki? Już piszę.
Składniki:
CIASTO:
200 g cukru ( w tym 1 łyżeczka cukru waniliowego)
1 gruszka
4 jajka
4 łyżki ziół (mięta i melisa)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200 g mąki pszennej





DEKORACJA:
100 g masła
50 g kakao
4 łyżki mleka
120 g cukru pudru
gruszki

masło oraz bułka tarta do posmarowania formy

Formę na babkę natłuszczamy masłem i posypujemy brzeg i spód bułką tartą. 

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę (objętość zwiększy się trzykrotnie). Dodajemy pomału olej rzepakowy Wielkopolski SemCo i miksujemy. 

Następnie dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy do połączenia się składników. Na sam koniec dodajemy obraną i pokrojoną gruszkę oraz posiekane zioła. Mieszamy.
Masę przekładamy do formy i pieczemy w 160 st C przez ok 50-60 minut. Po tym czasie zostawiamy babkę na 15 minut w formie po czym wyjmujemy ją.

Przygotowujemy polewę po wystudzeniu babki: Masło roztopić w rondelku. Dodać cukier, kakao i mleko. Wymieszac trzepaczką porządnie. Nie gotować.

Na wystudzona babkę dodajemy polewę czekoladową i dodajemy upieczone gruszki. Możemy udekorować miętą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.