grudnia 21, 2017

DOMEK Z PIERNIKA

Domek z piernika to idealna przekąska na święta lub przepiękna dekoracja domu. Jest to mój pierwszy domek z piernika ale nie wyszedł najgorzej. Bałam się, że nie wyjdzie mi klejenie podstaw domku, ale nie było t takie trudne. Mąż mi pomagał bo na początku trzęsły mi się ręce.

Składniki:
DOMEK:
600 g mąki pszennej
1 jajko
250 g masła lub margaryny
250 g miodu
150 g cukru
30 g kakao
5 łyżek przyprawy do piernika
1 łyżeczka sody
 

LUKIER KRÓLEWSKI:
1 białko z jajka
1,5 szkl. cukru pudru

cukierki

DOMEK:
Miód zagotować z margaryną lub masłem i cukrem. Wystudzić, dodać jajko i wymieszać. Przesianą mąkę mieszamy z sodą, kakao i przyprawą do piernika. Dodać masę miodową i zagnieść. Wstawić do lodówki na 1 godzinę. Rozwałkować ciasto na ok 6 mm na blasze wysypanej mąką.

Z ciasta na blasze na której będziemy piekli domek wycinamy ściany, dach oraz dekorację. Wycinamy okna i drzwi. Trzeba tak wycinać aby ściany były równej wielkości wtedy nasz domek będzie kształtny. Pieczemy w temp. 180 st przez 15 minut.

LUKIER KRÓLEWSKI:
przesiany cukier puder ucieramy z białkiem do konsystencji pasty do zębów. 

Po wystudzeniu doku ozdabiamy nasz domek wg własnego uznania w tym również przyklejamy dekorację z cukierków kolorowych. Po tym etapie sklejamy ściany domu lukrem. Czekamy aż lukier wyschnie i ściany będą dobrze się trzymały. Dopiero teraz przyklejamy dach.

Domek jest gotowy!

#beko #ciastojakzobrazka 

Ciasto jak z obrazka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.