sierpnia 17, 2017

LODY ORZECHOWE Z BEZĄ

Kuchnia szwajcarska kojarzy mi się z czekoladą i serami. Ja jednak pomyślałam, że zrobię coś z bezą szwajcarską, która jest bardziej wysuszona od bezy francuskiej.

Następnie musiałam znaleźć przepis, który będzie przypominał mi o lecie. Od razu pomysł padł na lody. Bo przecież jak lato to zimne i pyszne lodowe inspiracje.

Do przygotowania dania użyłam noża VICTORINOX. Na swojej stronie producent pisze:
Zawodowi kucharze, jak również amatorzy gotowania w domowym zaciszu, tworzą zarówno proste, jednodaniowe posiłki, jak i uczty złożone z kilku wyrafinowanych dań. Nóż do porcjowania Victorinox to idealny wybór w obu tych przypadkach. To wielozadaniowe narzędzie doskonale sprawdzi się przy najróżniejszych kuchennych czynnościach. Jego ergonomiczna, antypoślizgowa rękojeść zapewnia najwyższy komfort użytkowania, sprawiając, że krojenie i siekanie mięs, warzyw lub owoców stanie się czystą przyjemnością.

Zapraszam więc Was na lody orzechowe z bezą.

Składniki:
2 szklanki mleka
1 szklanka śmietany kremówki
2/3 szklanki cukru
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
szczypta soli
5 małych bez szwajcarskich
1/2 szklanka orzechów włoskich

Mleko i śmietankę podgrzewamy z ekstraktem wanilii , cukrem i solą aż do momentu rozpuszczenia się cukru. Następnie przykrywamy i czekamy aż ostygnie.
Schłodzoną masę przelewamy do pojemnika w którym chcemy zrobić lody na ok 8 godzin. Przez pierwsze 3 godziny co 30 minut miksujemy lody. Po 3 godzinach dodajemy pokruszone bezy oraz posiekane nożem VICTORINOX orzechy i mieszamy. Zamrażamy. Potem co godzinę mieszamy nasze lody aby nie wytworzyły się kryształki lodu.
Wyjmujemy z zamrażalki na ok 5 minut przed podaniem

 #MyVictorinox

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.