października 02, 2017

MINI ZAPIEKANKI MAKARONOWE Z JABŁKAMI Z BABCINEGO SADU


W ten weekend mąż wyciągnął mnie na grzyby. Po powrocie byliśmy mega głodni więc nie miałam dużo czasu aby w kuchni przygotowywać długo czasowej potrawy. Mamy już kalendarzową jesień więc przygotowałam danie z jabłkami i cynamonem z nutą kakao. Uwieńczeniem zapiekanki są pyszne i zdrowe płatki migdałowe.

Zapiekanka dzięki obecności jajek jest miękka i delikatna. Dzięki jabłkom i cynamonowi nasze mini zapiekanki smakują jak masa szarlotkowa. Do zapiekanek użyłam makaronu spaghetti LUBELLA.

Składniki:
200 g makaronu spaghetti LUBELLA
2 zielone jabłka
50 g suszonej żurawiny
1 łyżka kakao
75 g cukru waniliowego
szczypta soli waniliowej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
100 g sera białego
50 g masła
sok z 1/4 cytryny
2 jajka
1 łyżeczka cynamonu
garść płatków migdałowych

bułka tarta i masło do wysmarowania foremek



Obrane jabłka zetrzeć. Dodać sok. wymieszać. Ze startymi jabłkami wymieszać żurawinę, kakao,  cukier i sól waniliową oraz miód. Dodać pokruszony biały ser i wymieszać dokładnie.

Makaron gotujemy wg instrukcji na opakowaniu. Odcedzony makaron zalewamy roztopionym masłem. Dodajemy masę jabłkową i mieszamy. Na sam koniec dodać rozbełtane jajka i wymieszać.

Formę to tartaletek smarujemy masłem i bułką tartą. Wykładamy makaron z masą do każdej formy. Posypujemy cynamonem każdą mini zapiekankę oraz posypujemy płatkami migdałowymi.

Pieczemy w 180 st przez ok 10-12 minut pod przykryciem oraz kilka minut bez przykrycia.

#Lubella #ŚwiatowyDzieńMakaronu #ŚwiatowyDzieńMakaronu2017 #świetujzlubellą #makaronlubella #lubellauwielbiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.