marca 22, 2018

FRANCUSKI DESER - MILLEFEUILLE

Millefeuille to francuski oldchoolowy deser. Jego "polska" nazwa to ciasto tysiąca listków. Nazwa wzięła się od tego, że jest to deser składający się z 3 warstw ciasta francuskiego przełożonych kremem.
Deser przygotowałam z kremem w kolorach flagi francuskiej. Przygotowanie jest bardzo proste więc niech nie zraża Was jego wygląd.

Składniki:
1 op. ciasta francuskiego
1 op. śmietanki 30%
1 op serka mascarpone
odrobina soku z cytryny
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka cukru pudru
cukier (jak użyłam brązowego)
posiekane orzechy
barwniki: czerwony i niebieski)

Ciasto francuskie pokroić na prostokąty o wielkości 12 cm na 6 cm. Ciasto przełożyć w blasze do piekarnika przykryć papierem do pieczenia i przykryć blachą aby ciasto nie urosło. Ciasto piec ok 12 min w temp 200 st C. Po tym czasie ciasto oprószamy cukrem i pieczemy do uzyskania złotego koloru.

Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem. Dodajemy serek mascarpone, sok z cytryny i cukier waniliowy i ubijamy do połączenia się smaków. Masę dzielimy na 3 części. 2 części barwimy. 

Na wystudzone ciasto szprycą wykładamy krem śmietankowo-waniliowy. Na krem układamy kolejną warstwę ciasta, potem krem i znów ciasto. Wierzch ciasta posypujemy posiekanymi orzechami


4 komentarze:

  1. Bardzo smacznie wygląda. I rzeczywiście bardzo prosty do zrobienia. Może uda się i mnie ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie- z chęcią bym spróbowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi smakach robisz z rana! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie wydaje się proste, ale za to jakie efektowne. Aż mi ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.