marca 02, 2018

KARMELIZOWANE PIEROGI W BUDYNIU

Wiosna, wiosna gdzie jesteś? Kiedy rano wstałam i spojrzałam, że termometr pokazuje -14 stopnie przestało mi się chcieć wstawać z łóżka. Najchętniej zostałabym w łóżku pod ciepłą kołdrą i wyszła na wiosnę. Czy Wy również jak ja czekacie na wiosnę?
Wczoraj na deser przygotowałam wiosenne danie aby przywołać trochę słońca. Danie wyszło pyszne, wiosenne chociaż trochę czasochłonne bo trzeba ulepić pierogi. Pierogi są przygotowane wg mnie z najlepszego ciasta... parzonego. Do pierogów wykorzystałam mieszankę kompotową HORTEX. Owoce nadają słoneczne smaki nie tylko wiosną.Skarmelizowany cukier nadał chrupkości deserowi. Mąż powiedział, że chce więcej.
Składniki:
PIEROGI:
1 jajko
500 g mąki
1 szklanka wody
NADZIENIE:
1 łyżka cukru
BUDYŃ:
1 op. budyniu bez cukru
3 łyżeczki cukru
500 ml mleka. 

Jeżeli jest was mniejsza liczba osób to budyń możecie zrobić z połowy produktów. Będzie wystarczająco.

PIEROGI: 
Mąkę wysypujemy na stolnicę, tworzymy na środku dołek i wlewamy wodę. Mieszamy delikatnie zgarniając mąkę do środka. Gdy powstanie tzw klajster dodajemy jajko i odrobinę mąki. Ugniatamy aż ciasto będzie sprężyste.


Wyrobione ciasto wałkujemy na grubość ok. 4 mm i wycinamy okręgi. Każdy okrąg posypujemy odrobiną cukru i dodajemy owoce mieszanka kompotowa HORTEX.
Pierogi sklejamy i gotujemy w osolonym wrzątku. Kiedy pierogi wypłyną na wierzch czekamy jeszcze 2 minuty. Następnie przelewamy zimną wodą.

BUDYŃ:
Budyń rozpuszczamy w połowie szklanki mleka. Pozostałe mleko zagotowujemy. Dodajemy masę budyniową. Mieszamy gotując ok pół minuty.
Budyń wylewamy do kokilek, a następnie dodajemy pierogi. Posypujemy odrobiną cukru i karmelizujemy palnikiem. Podajemy z miętą.

Jak pisze HORTEX na swojej stronie: "Hortex to wyjątkowy smak, który rodzi się z pasji". Firma posiada w ofercie  soki, nektary, owoce i warzywa więc każdy znajdzie coś dla siebie pośród tak bogatej oferty.

2 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz.